BiZim SoKaK
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
BiZim SoKaK

Bizim Sokak FoRumLaRı
 
AnasayfaAnasayfa  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 DRİFT NASIL YAPILIR...

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
KONUSAROCK
Admin
Admin
KONUSAROCK


Mesaj Sayısı : 394
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 19/08/07

DRİFT NASIL YAPILIR... Empty
MesajKonu: DRİFT NASIL YAPILIR...   DRİFT NASIL YAPILIR... Icon_minitimePerş. Kas. 29, 2007 4:48 pm

evet arkadaşlar, drift veya diğer adıyla yanlama (kaydırma) nedir , ne değildir öğrenelim...

önemli not
*bu yazı sadece bilgilendirme amaçlıdır...
*bütün anlatılanlar arkadan itişli ve minimum 150 beygirlik araçlar ile mümkündür...
*kesinlikle trafiğe açık alanlarda denenmemelidir...
*kendi can ve mal güvenliğiniz için öncelikle açık alanlarda ve düşük hızlarda çalışırsanız daha başarılı olursunuz...

Drift teknikleri

El freni kullanarak

Bu en temel tekniktir. Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra düğmesi basılı kalacak şekilde el freni çekilir, arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.

Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir.



VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)

Viraja yaklaşırken vites küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir. Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.



GÜÇ İLE (Power Over)

Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.




SAVURMA (FEINT)

Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.



DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)

Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.




LİMİT FREN (Braking)
Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir.Önden kayma durumunda pilot araca yön verme konrolünü kaybeder ve araç viraj dışına doğru kayar.

not= arkadaşlar ilk okuduğunuz zaman çok zor bişeymiş gibi gelebilir ama yeterince açık bir alan bulursanız ve uygun bir araçla 45-60 km hızla çalışırsanız çok kolay olduğunu göreceksiniz... özellikle BMW 3 serisi bu çalışmalara çok uygundur


HADİ KOLAY GELSİN.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://bizimsokak.yetkinforum.com
 
DRİFT NASIL YAPILIR...
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» NAsIL ??

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BiZim SoKaK :: ***Motorlu Araçlar Kategorisi*** :: Araba Fuarı ve Modifiye Arabalar-
Buraya geçin: